Popravilo vozila v garancijski dobi možno tudi pri nepooblaščenem avtoserviserju

Sekcija avtoserviserjev pri Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije ponovno opozarja, da se lahko popravilo vozila v garancijski dobi opravi tudi pri nepooblaščenem serviserju, česar potrošniki pogosto ne vedo. Da je pogojevanje ohranitve avtomobilske garancije s servisiranjem zgolj pri pooblaščenih serviserjih in z uporabo le originalnih nadomestnih delov lahko v nasprotju s pravili konkurence, pa je sedaj opozorila tudi Javna agencija Republike Slovenije za varstvo konkurence.

Julija 2010 je začela veljati Uredba (ES) št. 461/2010, ki je bila uveljavljena na celotnem področju Evropskega gospodarstva in kot taka velja v vsaki državi članici neposredno. Uredba na novo določa pojem »neodvisni serviser«, ki je vsak, ki nudi popravilo in vzdrževanje motornih vozil in je certificiran (ima obrtno dovoljenje), čeprav ne deluje v sistemu dobavitelja motornih vozil oziroma ni včlanjen v distribucijski sistem dobavitelja, mora pa upoštevati navodila proizvajalca glede vzdrževanja in popravila vozila. Na trgu motornih vozil to pomeni sprostitev konkurence in konec monopolnega položaja različnih vertikalnih sporazumov (kot primer povezovanja navzdol: proizvajalec – uvoznik – pooblaščeni prodajalec – pooblaščeni serviser). Tako so določbe glede sprostitve trga pri vzdrževanju motornih vozil veljavne že od 1.6.2010. Prav spodbujanje konkurenčnosti in posledičnega znižanja nivoja cen storitev servisiranja in vzdrževanja vozil je glavno vodilo uveljavitve te uredbe.

Na slovenskem trgu še vedno prihaja do zavajanja potrošnikov.

V primeru, da je bila na pooblaščenem servisu ali pri proizvajalcu vozila tovarniška garancija zavrnjena, češ da je lastnik vozila popravljal ali servisiral vozilo v času tovarniške garancije pri nepooblaščenem serviserju, se lahko oškodovanci z informacijo in dokumentacijo obrnejo na Javno agencijo Republike Slovenije za varstvo konkurence ali na Sekcijo avtoserviserjev pri OZS.

 

VIR: Sekcije avtoserviserjev pri OZS